יום רביעי, 15 ביולי 2020

איך לבדוק איכות של צבע לשיער

אחד התכשירים הביתיים שמכילים חומרים מסוכנים אחרי חומרי ניקוי הוא הצבע לשיער, בצבעי שיער קיימים המון מרכיבים שמכילים חומרים שיכולים לגרום להמון נזקים, זה מתחיל החל מפגיעה בעור הקרקפת ועד למקרים של מחלות קשות שמושפעות מאותן חומרים, בכדי שתימנעו מחשיפה לאותם חומרים מסוכנים, הבאתי לכם כאן כמה דגשים שצריכים לבדוק ורק ככה תדעו מה אתם מורחים על השיער.

1. בודקים את המרכיבים : 
לכל צבע לשיער ולכל חומר קוסמטי מצורפת רשימת המרכיבים שלו, זאת לפי חוק, החוק קובע שחובה לפרסם את המרכיבים, סדר המרכיבים מופיע לפי יחס הכמויות, כלומר החומר בעל הכמות הגדולה ביותר בתוך המוצר הוא זה שיופיע ראשון וככה הלאה.
המטרה היא שבמידה וקיימים חומרים שאליהם מישהו רגיש, הוא יוכל להבחין בזה באופן מיידי.

quaternium - מדובר במלח אורניום, כזה שיכול לשחרר חומרים מסרטנים לעור ולגרום למחלות קשות מאוד.
phenylenediamine - תרכובת המגרה את העור ויותר מפעם מצאו קשר ישיר בינה לבין סרטן בשלפוחית השתן, אלו הם החומרים העיקריים מהם יש להימנע בכל דרך בבחינת צבע השיער שאתם רוכשים.

2. בודקים את יכולת הכיסוי :
דבר נוסף לא פחות חשוב בכדי לבחון את האיכות של צבע השיער הוא באמצעות היכולת של הצבע לכסות את השיער ולשמור על עמידות הצבע.
מבין המותגים המסוגלים לצבוע את השיער עם יכולת כיסוי מלאה עומד שוורצקופף צבעי שיער שמכילים רק חומרים בטוחים ומעל הכל זהו צבע שיער עם יכולת כיסוי גבוה במיוחד.


3.הצבע של הקופסא :
בהרבה מאוד מקרים, מוצג שבע שיער שהוא הצבע המובטח שתקבלו ברגע השימוש במוצר, אבל לא תמיד מה שמופיע על הקופסא זה גם מה שיקרה בפועל אחרי שתצבעי את השיער, לכן חשוב למצוא צבע לשיער שיהיה לכל הפחות כמה שיותר קרוב למה שמופיע על הקופסא.



4. נוחות בשימוש :
אחד הדברים החשובים שמדובר על צבע ביתי הוא שיהיה נוח לעבוד איתו, אחרי הכל לא צריכים למצוא את עצמכם מתעסקים יותר מידי עם הכנות מורכבות של הצבע, מדידית כמויות שיכולה בכל שינוי כמות הכי קטן של אחד החומרים לגרום לצבע להיות לא אפקטיבי.